x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Yaklaşım

Bölümümüzde, öğrenci katılımını ve bağlılığını teşvik etmek için sınıfta çeşitli interaktif stratejiler kullanıyoruz. Teknolojinin ve fiziksel kaynakların etkin kullanımı yoluyla öğrenme hedeflerini destekliyoruz. Dikkatli ders planlaması, bu kaynakların öğrenme hedefleriyle uyumlu olmasını ve öğrenci merkezli bir ortamı teşvik etmesini sağlar. Öğretmenler ayrıca öğrencilerin akademik performanslarını iyileştirmek için geri bildirimlere erişebilmelerini, anlayabilmelerini ve uygulayabilmelerini sağlayarak geri bildirimleri takip eder.
UAA'da yeni öğrenimleri öğrencilerin önceki bilgi ve deneyimleriyle ilişkilendirmek için sürekli olarak yaratıcı yollar keşfediyoruz. Sürekli gelişime olan bu bağlılık, teknolojiyi entegre etmeyi, ilgi çekici sınıf alanları tasarlamayı ve öğretim yöntemlerini iyileştirmek için öğrenci geri bildirimlerini toplamayı içerir.

 

Odak

Odak noktamız, eleştirel düşünmeyi ve yaratıcı ifadeyi desteklemek için güçlü dil becerileri geliştirmektir. Dil, yaratıcı fikirlerin ve mantıksal düşünce süreçlerinin iletilmesinde temel bir araçtır. Özellikle Hazırlık Yılı programımızda, güçlü dil ve gramer becerilerinin gelişimini destekliyoruz; öğrenciler çeşitli metinlerle karşılaştıkça ve kelime dağarcıklarını genişlettikçe lise kariyerleri boyunca bu dil temelini geliştirirler. Öğrenciler, ders okumaları, multimedya materyalleri ve kendi bireysel araştırma faaliyetleri yoluyla hem kurgusal olmayan hem de edebiyata eğitimi alırlar. Bu eserleri anlamaları ve analiz etmeleri sonucunda öğrencilerden mantıklı ve tutarlı argümanlar oluşturmaları ve düşünce süreçlerinin ardındaki gerekçeleri açıklamaları beklenir. 

 

 

Deneyim

Dil öğreniminin her unsuru, öğrencilere öğrendikleri dil becerilerinin ve okudukları metinlerin modern sosyal ve kültürel ilgisini net bir şekilde anlamalarını sağlayarak pekiştirilir.
Okuma ve yazma becerilerinin ötesinde, öğrenciler sınıf içi grup tartışmaları, akran geri bildirimi, grup projeleri ve sunumlar aracılığıyla İngilizce konuşma ve dinleme becerilerini geliştirirler. Grup tartışmalarında, öğrencilere paylaşma ve birbirlerinden öğrenme, kendi fikirlerini netleştirme ve geliştirme ve başkalarının fikirlerine saygılı bir şekilde yanıt verme fırsatları verilir. Grup projeleri iletişim, uzlaşma, ekip çalışması ve işbirliği gibi önemli yaşam becerilerini teşvik eder. Öğrencilerden sık sık ders bilgilerini sınıfın ötesine uzanan gerçek dünya senaryolarına uygulamaları istenir. 

 

 

 

 

 

Sınıfın Ötesinde

 

 

Readers’ Circle Kulübü

2007 yılında kurulan bu kulüp, tüm türlerde ve ilgi alanlarında okumayı teşvik etmektedir.  Amaç, paylaşma, düşünme ve iyi okuma atmosferinde yaşam boyu sürecek bir okuma sevgisi geliştirmektir.

 

 

 

 

 

TEDxUAA

TEDxUAA, öğrencilere ve öğretmenlere konuşma yapma platformu sunarak topluluk önünde konuşma pratiği yapma fırsatı veren yıllık bir etkinliktir. Etkinlik, kar amacı gütmeyen TED (Teknoloji, Eğitim, Gelişim) kuruluşu tarafından resmi olarak onaylanmıştır. TED 1984 yılında kurulmuştur ve TEDx'te “x” yerel olarak düzenlenen bir TED etkinliğini belirtmek için eklenmiştir. UAA'daki ilk TEDx etkinliği 2015 yılında gerçekleştirilmiştir.    

 

 

 

Model Birleşmiş Milletler (MUN)

Model Birleşmiş Milletler, öğrencilerin diplomasi, uluslararası ilişkiler ve küresel sorunları öğrenmeleri için uluslararası bir platformdur. Öğrenciler araştırma, yazma, münazara, topluluk önünde konuşma, ekip oluşturma ve liderlik becerilerini geliştirirler. 

Türkiye'nin Liseler düzeyinde yapılan ilk Model Birleşmiş Milletler Konferansı TIMUN (Turkish International Model United Nations)1993 yılında okulumuzda gerçekleşmiştir.

 

 

 

World Scholars’ Cup

World Scholar's Cup kulübü, meraklı ve hırslı öğrencileri işbirliğine dayalı öğrenme, tartışma ve yazma yoluyla çeşitli akademik konuları keşfetmeye davet ediyor. Katılımcılar canlı tartışmalara katılır, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir ve prestijli yarışmanın bölgesel ve küresel turlarına hazırlanırlar. Kulüp, akademisyenlerin ötesinde takım çalışmasını, yaratıcılığı ve topluluk duygusunu teşvik ederek öğrenme sevgisini kutlarken dünya çapındaki akranlarıyla bağlantı kurmak için eşsiz bir fırsat sunuyor.

 

 

 

Münazara Kulübü

UAA Münazara Kulübü, eleştirel düşüncenin özgüvenli konuşmayla buluştuğu yerdir. Hem Türkçe hem de İngilizce dillerinde yarışan münazaracılarımız, okulu ulusal ve uluslararası turnuvalarda düzenli olarak temsil etmekte ve bunu kanıtlamak için madalya ve kupalar getirmektedir. İster hararetli bir politika çatışması ister keskin zekalı bir felsefi tartışma olsun, ekibimiz her zorluğun üstesinden tutku, hazırlık ve duruşla gelir. Tartışma becerilerini geliştirmek, dünya görüşlerini genişletmek ve kendi seslerini bulmak isteyen tüm öğrencilere açık olan Münazara Kulübü, UAA'nın en gururlu ve en başarılı topluluklarından biridir.

 

 

 

National English Honor Society (NEHS)

Ulusal İngilizce Onur Topluluğu (NEHS), lise öğrencilerine edebi etkinlikler, hizmet projeleri ve akademik işbirliği yoluyla okuma, yazma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatları sunar. NEHS liderlik, burs ve toplum katılımını teşvik ederek öğrencilerin özgüven ve iletişim becerileri geliştirmelerine yardımcı olur. Üyelik, akademik mükemmellik ve hizmete adanmışlığı sergileyerek üniversite başvurularını geliştirir. Öğrenciler liyakat esasına göre seçilir.